Jochem van Garderen over zijn start bij Veerenstael

Voorafgaand aan de afstudeerstage van zijn studie Technische Bedrijfskunde werd Jochem van Garderen (26) al gezien als potentiële topper binnen ons team. Helaas voor zowel Jochem als voor ons gooide Corona roet in het eten. Rik (Kobussen, directeur) bleef contact houden met Jochem en na een aantal maanden werkzaam te zijn geweest als data analist bij zijn afstudeeradres, is hij sinds maart onze nieuwste Veerenstael-er.

Ik had niet eerder ervaren of überhaupt gedacht dat het zo leuk kon zijn om te werken.

Jochem, je kende ons al voor je afstudeerstage, waarom zijn we nu pas collega’s geworden?
‘Via een vriend ben ik in contact gekomen met Rik. Dat was vorig jaar. Rik zag een geschikte afstudeeropdracht voor mij destijds bij een klant. Toen de eerste lockdown eraan kwam en het lastig werd om fysiek naar die betreffende klant te gaan kon onze samenwerking, helaas, niet doorgaan. Rik en ik hebben in de tussentijd contact gehouden. 
Na mijn afstuderen mocht ik blijven werken bij mijn afstudeerstage. Toch bleef Veerenstael mij prikkelen en was het contact met Rik nog steeds leuk, waarna Rik een keer zei: ‘ga een keer met andere collega’s praten’. Na met Pim (Hamers) en Yannick (Stiphout) gesproken te hebben was ik om.’

Wat aan Veerenstael trok jou het meest aan, waardoor je uiteindelijk de overstap hebt gemaakt?
‘Ik voelde me erg aangetrokken tot het feit dat we een relatief klein team zijn en de ambitie hebben om te groeien. Rik vertelde me destijds dat op vrijdagen wordt gewerkt aan bedrijfsontwikkeling. Iedereen heeft hierdoor inbreng in het bedrijf en de daarbij komende groei. Hiernaast ‘ademt’ Veerenstael techniek. Wij hebben klanten in zowel de infra- als productietak.’

Hoe bevalt het bij Veerenstael na een paar maanden werken?
‘Erg goed! Ik ben ervan overtuigd dat ik me de komende tijd niet hoef te vervelen. Ik ben nu werkzaam bij een klant in de infra. Hier ben ik bezig met contractstukken vertalen naar eisen. Dit helpt deze klant uiteindelijk om hun tunnels de komende jaren goed te onderhouden. Wat mij hierin aanspreekt is dat ik mijn werkzaamheden terugzie in de praktijk.
De afwisseling tussen voor de klant bezig zijn en werken aan onze bedrijfsontwikkeling vind ik erg fijn. Op vrijdagen, wanneer wij in teams werken aan bedrijfsontwikkeling, stellen wij onszelf de vraag: ‘waar ben ik de afgelopen tijd tegen aan gelopen en hoe kunnen wij onze klant hierin helpen in de toekomst?’ Om vervolgens hiervoor een product te ontwikkelen. Het is dan prettig om in een team te zitten met collega’s die al meer ervaring hebben.  Het is erg leuk om te zien hoe wij elkaar nu al aanvullen, ook al ben ik pas een paar maanden werkzaam in het team. ‘

Hoe ervaar je de begeleiding binnen Veerenstael?
‘Wekelijks heb ik een gesprek met mijn begeleider. Hierin bespreken wij de problemen als die er zijn en de successen. Hij geeft mij tips en tricks als ik ergens tegenaan ben gelopen. Daarnaast haal ik veel uit onze Veerenstael dagstart, die wij elke ochtend met het gehele team hebben. Iedereen vertelt dan wat hij of zij die dag gaat doen. Vervolgens is er altijd wel iemand die zegt: ‘ah, daar heb ik wel een template voor of ik weet iemand die daar laatst ook mee bezig was’. Er is altijd wel iemand die op dezelfde dag tijd voor je vrij kan maken.’

Welke rol zie jij voor jezelf voor je in de nabije toekomst?
‘Mijn collega Rob werkt bij dezelfde klant en ik probeer ik bij hem mee te kijken en kennis op te doen over maintenance engineering.  Als maintenance engineer analyseer je de huidige situatie: wat gaat niet goed of wat kan er beter? Vervolgens ga je hiervoor oplossingen bedenken, ontwerpen en deze implementeren. Dit is een voorbeeld van waar alles van technische bedrijfskunde samenkomt en dat trekt mij enorm.’

Deel dit bericht op

© 2022 veerenstael.nl | Cookies